• Adres / routekaart
    Bezoekadres: Torenallee 22 5617 BD Eindhoven (Strijp-S) Download routebeschrijving

• De Uitvinders in Afrika
  • Kijk HIER bij ons binnen
  • ODF-7_2

Het aanbod voor scholen

Tijdens schooluren kun je natuurlijk ook met je klas naar De Ontdekfabriek voor een avontuurljk én educatief schoolreisje.

Beleef de volgende avonturen met je klas

De Uitvinders techniekavonturen (ongeveer 3 – 3,5 uur)

Na het beleven van een spannende speelfilm ga je zelf uitvindingen bouwen binnen de beleving van de film! Voor schoolbezoek zijn er uitvindersavonturen die je nog niet hebt beleefd met je ouders.

De kosten voor basisscholen bedragen:

6,50 Euro per leerling (na zomervakantie 2014 wordt dit 7,50 Euro). Bij minder dan 15 leerlingen wordt toch voor 15 leerlingen gerekend.

1 Euro extra per leerling voor drinken/koek.

25 euro opstartkosten per groep/bezoek.

Begeleiders (minimaal 1 op 15 kinderen) mogen bij schoolbezoek gratis mee, van hen wordt een actieve rol verwacht, zodat het nog leuker wordt voor de leerlingen! Er is gratis koffie, thee en water voor jullie begeleiders.

Het is niet mogelijk om verschillende uitvindersavonturen (Zonnewiel, Verdronken Rivier, Afrika) voor verschillende (leeftijds)groepen tegelijkertijd uit te voeren.

Met de bus op excursie naar De OntdekfabriekBusvervoer:

Dankzij onze sponsoren en de inzet van vrijwillige buschauffeurs kunnen wij basisscholen (zolang de voorraad brandstof strekt) gratis busvervoer aanbieden. Het aanbod van gratis busvervoer is onder voorbehoud en is alleen geldig voor basisscholen uit de provincie Noord-Brabant (of binnen een reisafstand van maximaal 70 kilometer vanaf Eindhoven (en binnen Nederland)) met een minimale groepsgrootte van 30 kinderen. Mochten wij een reeds toegezegde busreis onverhoopt niet kunnen leveren dan heb je het recht om je schoolbezoek aan De Ontdekfabriek kostenloos te annuleren.

Voor een schoolreisje/excursie vul je het aanvraagformulier (zie hieronder) in.

Programma Voortgezet Onderwijs

Ook voor het voortgezet onderwijs hebben we een erg leuk programma van ongeveer 3 uur. We ontwerpen en bouwen we samen een kettingreactiebaan en bedenken een filmscène en maken dan een filmpje met special effects in onze eigen in de green screen studio! Het filmpje wordt naar school gestuurd en zorgt ook na jullie bezoek gegarandeerd nog voor veel plezier!

De kosten voor een bezoek door Voortgezet Onderwijs bedragen:

9,50 Euro per leerling. Bij minder dan 15 leerlingen wordt toch voor 15 leerlingen gerekend.

1 Euro extra per leerling voor drinken/koek.

25 euro opstartkosten per groep/bezoek.

Aanvraagformulier schoolbezoek

LET OP: het formulier werkt niet met Apple / iPad. Aan het probleem wordt gewerkt!

Delen via:
    • Hyves
    • LinkedIn
    Soort Onderwijs ?
    Voor speciaal onderwijs graag eigen begeleiding 1 op 5. Mocht dit niet mogelijk zijn, kan De Ontdekfabriek extra begeleiders aanbieden tegen extra kosten van €40 per uur per extra begeleider.
    Schoolnaam
    Adres
    Postcode
    Plaatsnaam
    Naam Leerkracht
    E-mail adres
    Mobiel telefoonnummer
    ?
    Telefoonnummer waarop je als leerkracht persoonlijk bereikbaar bent, ook op de geplande dag van de excursie (bv voor buschauffeur of coördinator bij De Ontdekfabriek)
    Gewenste datum (invullen meerdere data/voorkeursdatum mogelijk)
    Voorkeur begintijdstip
    Gewenst programma
    Busvervoer basisonderwijs ?
    Het aanbod van gratis busvervoer is onder voorbehoud en is alleen geldig voor basisscholen uit de provincie Noord-Brabant (of binnen een reisafstand van maximaal 70 kilometer vanaf Eindhoven (en binnen Nederland) met minimaal 30 kinderen.
    Bij keuze voor busvervoer: geef hieronder aan op welke plek de bus kan parkeren en draaien
    Aantal leerlingen (max. 60 per bezoek)
    Ranja en koek
    Reserveren of meer info
    Overige vragen of opmerkingen
    Typ onderstaande tekens over voordat je op verzenden klikt.

9 reacties op “Voor je school”

• Suzanne van Osch zegt:

25 september 2013 om 07:23

In de laatste schoolweek voor de zomervakantie zijn wij met groep 7 naar de Ontdekfabriek geweest. We werden opgehaald met de bus en naar Eindhoven gebracht. Het programma was geslaagd, eerst keken we naar een spannende film. Daarna werd de groep gesplitst. De ene helft ging aan de slag met het maken van een boot en de andere groep ging zelf een storybord maken en daarna een filmpje. Het werken met de brander om het piepschuim te snijden vonden de kids erg leuk. De filmpjes kostten wat meer energie maar het resultaat mocht er zijn. De filmpjes hebben we uiteindelijk nog via het digibord in de klas bekeken. Het was een hele leuke en leerzame dag. Bedankt!

• Jolanda Eliëns zegt:

14 juni 2013 om 11:20

Op donderdagochtend 30 mei 2013 waren wij met onze 2 groepen 7 te gast bij de ontdekfabriek. De bus kwam ons keurig op tijd ophalen en bij de ontdekfabriek werden we enthousiast ontvangen. De kinderen, leerkrachten en ouders hebben genoten van een geweldig goed georganiseerde ochtend waar kinderen zeer ontdekkend bezig zijn geweest. We hopen volgend schooljaar weer terug te komen met de nieuwe groepen 7!
    Bedankt!

• Juf Mieke zegt:

13 juni 2013 om 14:46

Wij hebben met groep 7 van De Spreng uit Hoevelaken (Gelderland) een bezoek mogen brengen aan de ontdekfabriek. De kinderen en de leerkrachten waren na afloop super enthousiast en ook wel een beetje jaloers op de kinderen uit Brabant. Wat leuk om zo’n fabriek in de buurt te hebben.

Hierbij het verslag van Roy:
    Groep 7a & 7b zijn naar de Uitvinders fabriek gegaan op 15 maart 2013 in Eindhoven.

We moesten om 8.25 uur in de klas zijn. Want de bus zou eigenlijk om 8.30 veertrekken maar ging pas om 8.40. Toen de bus was aangekomen stonden we in een hele grote ruimte al meteen. Toen nam Tim een medewerker daar ons mee naar de Bioscoop. We kregen een film te zien over de uitvinders. De film ging over een jongen. Zijn moeder was overleden en zijn vader reisde veel op zee. De jongen zat op een Internaat. Hij verheugde zich er op het kamp met de Zeeverkenners. Toen ze op het meer waren. Kwamen ze er achter dat hun roeibootje lek was. Toen kwamen ze een grotere boot tegen en ze wilden hun wel helpen. Ze kwamen in de Kapiteins hut en kregen warme chocolade melk. Toen de kapitein weg was zag de jongen een deur met verboden toegang er op. Natuurlijk gingen ze kijken. Toen kwamen ze daar een hele aardige mevrouw tegen. Die vertelden ze het plan wat ze bedacht hadden.

De dolfijnen die waren in nood. Ze kwamen namelijk steeds vast in de netten van vissers. Dus ze hadden een apparaat bedacht. Een apparaat dat dolfijnen afschrikt. Toen kwam de kapitein binnen en zei ze heeft julli9e zeker al ons plan verteld. Nou voor uit dan. Dit is dolf. Dolf maakt onze uitvinding vast. Toen gingen de Zeeverkenners van boord. Toen kwamen ze er achter dat de jongen nog op het schip zat. Toen zag de kapitein dolfijnen en haalde dolf er uit toen zagen ze de jongen maar het was al te ver naar het land. Ze redden de dolfijnen. Maar toen kwam er een storm. Het schip zonk met de uitvindingen. Ze kwamen op een on bewoont eiland. Ze hadden dolf nog wel ze doken een reusachtige telescoop. De stuurman bouwde een boot. Zodat ze konden worden gered.

Toen gingen we groepen maken. De ene groep maakte een film en de andere ging een boot bouwen. We moesten eerst de mast maken van ijsstokjes. We maakten er gaatjes in met een speciale boor. Toen gingen we de boot zelf maken van piepschuim. Het piepschuim sneden we met een piepschuim snijder. Toen hadden we een bootje. Daarna gingen we lunchen. Toen gingen we een film maken. De film van ons ging over een verstekeling die ons leiden naar een spookland. We waren erg bang. En toen maakte ik ruzie met Sifra. Ik schelde haar uit en zei sloeg mij daarom buitenwesten.

Het was erg leuk daar. We gingen elkaars films nog kijken Daarna gingen we naar de bus en naar huis. Het was nog een lange busreis van wegen file. We hadden er erg leuke dag gehad in de Uitvinders Fabriek. Dit was het verslag.

Gemaakt door: Roy Nieuwveld

• Rachel Faessen zegt:

13 juni 2013 om 09:58

Onlangs zijn we vanuit het Augustinianum in het kader van internationalisering met 8 Nederlandse en 8 Franse leerlingen in de leeftijd van 12-14 jaar te gast geweest bij de Ontdekfabriek. Daar hebben we de workshops “kettingreactie” en “green screen” gedaan. Ondanks de taalbarrière is het de leerlingen gelukt om beide opdrachten goed uit te voeren en hebben ze (en de begeleiders) er lol aan beleefd. Een aanrader!

• Danielle zegt:

14 mei 2013 om 12:57

Op school hebben we met de groepen 5 t/m 8 gewerkt aan het project “De uitvinders in Afrika”. Als afsluiting van dit project hebben we op 22 april een bezoek gebracht aan de Ontdekfabriek in Eindhoven.
    Aangekomen bij de Ontdekfabriek hebben we leuke technische opdrachten gedaan en mochten we per groep een filmpje maken met een heus green-screen. De kinderen (en de juffen) waren erg enthousiast. We komen zeker nog eens terug!

• Froukje Zwijnenburg zegt:

11 mei 2013 om 11:30

Wij hebben met de groepen 5 en 6 mee gedaan aan de uitvinderswedstrijd. Het thema sprak de kinderen meteen aan. Het verhaal en de opdrachten vonden ze geweldig.
    Ook de film in de ontdekfabriek vonden ze mooi. De kinderen wilden hem eigenlijk nog wel een keertje zien. Op school zijn ze verder gaan zoeken naar informatie over Afrika. Er zijn mooie collages gemaakt. Uiteindelijk is er een tentoonstelling geweest waarvoor de ouders zijn uitgenodigd. Alle kinderen hebben enthousiast aan jullie project gewerkt en uiteraard doen we volgend jaar weer mee.

• Ralph van Gool zegt:

11 april 2013 om 06:16

Na enkele weken gewerkt te hebben aan het project “De uitvinders in Afrika” was het een beloning voor de leerlingen om naar de ontdekfabriek te gaan.

We werden op school opgehaald door een echte “uitvinders” bus. Daar begon het voor de leerlingen dus al goed. Aangekomen bij de fabriek kregen de leerlingen eerst een film te zien.

Een verhaal over 2 kinderen was de rode draad door het project op school. Dit verhaal kregen de leerlingen nu te zien in de vorm van een film. Het was dus meteen herkenbaar voor hen.

Vervolgens werden de leerlingen verdeeld in 2 groepen. 1 groep mocht een eigen film maken en de andere groep mocht het één en ander knutselen. Met name het maken van de film vonden de leerlingen erg interessant. Uiteindelijk kregen we de film ook toegestuurd via de mail.

De leerlingen waren erg enthousiast over de excursie en één leerling gaat er volgende week weer heen met zijn kinderfeestje.

• Inge Simon zegt:

10 april 2013 om 06:45

Op donderdag, 4 april 2013 hebben 78 meisjes van het Pius X-College in Bladel kennis kunnen maken met techniek. ‘s Ochtends bezochten ze o.a. de Ontdekfabriek en op het middagprogramma stonden bezoekjes aan diverse bedrijven in en om Bladel. Bij de ontdekfabriek hebben de meisjes een green-screenfilm mogen maken. Ze waren super enthousiast en ontwikkelden zich tot echte filmdiva’s! Enige nadeel was dat de groep te groot was en we (mede daardoor) een beetje in tijdnood kwamen. Aan het programma in de Ontdekfabriek heeft het niet gelegen, dat was top! Wellicht komen we volgend jaar, met een andere groepsverdeling, weer! Bedankt!

• Vincent van der Cammen zegt:

21 augustus 2012 om 11:40

Als invulling van een project met 4 scholen uit het buitenland hebben we workshops gedaan bij de Ontdekfabriek. Het ging hier om leerlingen van 15 jaar uit Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Zowel de leerlingen als de docenten waren zeer enthousiast over het (niveau van het) programma. Er was voldoende uitdaging en afwisseling om de leerlingen geboeid te houden.

• Plaats je reactie op deze website

*Vereiste velden.
    **Zal niet worden gepubliceerd.
    (* en ** zijn niet relevant indien reeds ingelogd.)